Akredytacja Erasmusa VET 2021-2027
RSS
Czwarty dzień w Sewilli
Podczas pobytu w Hiszpanii uczniowie kontynuują naukę języka hiszpańskiego, rozpoczętą przed wyjazdem na praktyki. Simona Raffaela, która prowadzi lekcje, jest nauczycielką z Włoch, a zajęcia odbywają się…po angielsku! To znakomita okazja do nabycia nowych umiejętności językowych i jednocześnie utrwalenia języka angielskiego. Simona prowadzi lekcje bardzo interesująco, a dodatkową atrakcją są językowe gry terenowe: we wtorek dwie grupy wykonywały swoje zadania na Placu Hiszpańskim, zaś w środę – poszukiwały kolorów na obrazach w Muzeum Sztuk Pięknych (Museo de Bellas Artes de Sevilla).
»
Dzień trzeci w Sewilli
Po wtorkowych zajęciach na praktykach wyruszyliśmy na spacer po Sewilli. Naszą przewodniczką była pani Anna Kalinowska – koordynatorka projektu. Zobaczyliśmy wspaniałe zabytki stolicy Andaluzji:
- Wieżę Giralda, będącą pozostałością po meczecie z czasów panowania w Sewilli arabskiej dynastii Almohadów, kiedy to pełniła funkcję minaretu;
- La Catedral de Sevilla – największą na świecie budowlą gotycką, a zarazem trzecią pod względem wielkości katedrą (po rzymskiej Bazylice Św. Piotra i londyńskiej Katedrze św. Pawła);
- Real Alcázar - pochodzący z XI wieku zespół pałacowy nazywany alkazarem, którego dodatkową atrakcją są wspaniałe ogrody. Budowla jako całość ustępuje jedynie Alhambrze w Granadzie;
- Metropol Parasol (nazywany „grzybami”) - konstrukcję o przedziwnej architekturze, której otwarcie miało miejsce w marcu 2011 roku.
Następnie przeszliśmy się wąskimi, uroczymi uliczkami Barrio de Santa Cruz - dawnej dzielnicy żydowskiej, gdzie w XIII wieku znajdowało się drugie co do wielkości skupisko społeczności żydowskiej na terenach dzisiejszej Hiszpanii.
A cóż można zrobić na koniec wędrówki w temperaturze 42 ⁰C? Oczywiście zjeść pyszne lody w jednej z najlepszych cukierni w Sewilli!
»
Drugi dzień w Sewilli
Niedziela, nasz drugi dzień w Sewilli. Spacer na Plac Hiszpański i do Parku Marii Luizy. Byliśmy tak zachwyceni pięknem tych miejsc, że wybraliśmy się tam ponownie, tym razem wieczorem.
Było to też nasze pierwsze spotkanie z flamenco. To niezwykłe zjawisko kulturowe, związane z folklorem andaluzyjskich Romów, obejmujące muzykę, śpiew, taniec, strój i zachowania. Jego tradycja pochodzi z Andaluzji i tam do dziś można oglądać jego wykonanie. W 2010 roku flamenco zostało wpisane na listę niematerialnego dziedzictwa UNESCO.
»
Eco-Friendly Innovative Classes - Part 2
W kwietniu kontynuowaliśmy zadania w ramach projektu międzynarodowego eTwinning. Dla niewtajemniczonych, przypominamy, że informacje z pierwszego etapu zawarliśmy TUTAJ
Teraz zapraszamy do kolejnej odsłony.
»
Mobilność wystartowała!
6 maja, kilkanaście minut po północy, grupa 19 uczniów z 2 opiekunami rozpoczęła podróż do Hiszpanii. Pierwszy etap to transfer na lotnisko Chopina w Warszawie, który odbył się busem. Następny to lot z Warszawy do Sewilli, który odbył się liniami WizzAir. Wieczorem uczestnicy mobilności zakwaterowali się w pokojach, zjedli kolację i odbyli odprawę z Panią Kasią - przedstawicielką grupy Euromind. A przed snem jeszcze zdążyli pospacerować po okolicy ulicy Hytasa.
»
Zakończenie zajęć z języka hiszpańskiego
24 kwietnia zakończył się cykl 20-godzinnych zajęć z języka hiszpańskiego, będących przygotowaniem do wyjazdu zagranicznego w ramach programu Erasmus+, w sektorze VET - Kształcenie i szkolenia zawodowe. W tym dniu młodzież otrzymała certyfikaty potwierdzające udział w zajęciach.
»
Nasz roll-up projektowy
20 kwietnia br. odbył się dzień otwarty szkoły. Wszyscy odwiedzający nas w tym dniu byli informowani o projekcie Erasmus+ realizowanym ze środków Unii Europejskiej.
24 kwietnia odbyła się Olimpiada Ekologiczna a 26 kiwetnia VIII Wojewódzki Konkurs Mistrz OZE. Uczniowie klas 7 i 8 ze szkół podstawowych mogli dowiedzieć się, że realizujemy projekt Erasmus+.
»
Spotkanie organizacyjne z udziałem rodziców
Dziś odbyło się spotkanie z rodzicami i uczniami wyjeżdżającymi już za ponad dwa tygodnie do Hiszpanii. Omówiliśmy podróż uczestników, przekazano informacje na temat lotów i zasad odprawy samolotowej. Ponadto uczniowie i rodzice zapoznali się z regulaminem mobilności, który podpisali. Poinformowano rodziców o polisie ubezpieczeniowej. Pokazano na zdjęciach jak wyglądają pokoje i stołówka, gdzie uczniowie będą mieszkać. Uczniowie podpisali umowy z Beneficjentem Projektu. Przygotowano listę kontrolną (check listę) do wyjazdu, która ma ułatwić spakowanie się i przygotowanie do podróży.
»
Dzień Autorów Europejskich
27 marca odbył się w naszej szkole Dzień Autorów Europejskich. Ten dzień poświęciliśmy życiu i twórczości Carlosa Ruiza Zafona. Gazetkę do gabloty szkolnej i prezentację multimedialną na FB szkolnego przygotował Mikołaj - uczeń klasy 3E. Uczestnicy mobilności przygotowali pytania w języku polskim i angielskim, które były zakodowane kodem qr i rozwieszone w różnych zakątkach szkoły. Zwycięzcami konkursu zostali uczniowie klasy 1E: Hubert Wypyski i Mateusz Soska, którzy udzieli najwięcej poprawnych odpowiedzi. Na lekcjach przeprowadziliśmy też czytanie fragmentu powieści "Książę mgły". Była to doskonała okazja do zapromowania projektu Erasmus+ i mobilności zagranicznej uczniów.
»
Wymowa słówek - kluczowa umiejętność
Posługiwanie się językiem obcym, a zwłaszcza umiejętność komunikowania się z pracodawcą z firmy hiszpańskiej to kluczowa umiejętność, którą chcą opanować uczniowie przygotowujący się do mobilności zagranicznej i czterotygodniowych praktyk zawodowych.
»