Akredytacja Erasmusa VET 2021-2027
RSS
Nuestro tercer sabado con espanol
Trzecie sobotnie spotkanie rozpoczęliśmy od sprawdzenia zadań domowych związanych z jedzeniem i odmianą czasowników, których bezokoliczniki kończą się na 'ar' i 'er'. Pani Agnieszka Jakóbiak zaktywizowała młodzież i nauczycielki prowadząc rywalizację w quzie Kahoot. Feedback posłużył nam do ułożenia dialogu i odmiany czasowników z końcówką 'ir'. Porazmawialiśmy też o akcencie. Następnie zajęliśmy się liczbami, miesiącami, dniami oraz godzinami. Przećwiczyliśmy daty urodzeń oraz określanie czasu z tarczy zegara. Kolejne zadanie polegało na ułożeniu dialogu pomiędzy dwoma nowo poznanymi osobami. Następnie uzupełnialiśmy ćwiczenia gramatyczne, wykorzystując w pytaniach 'Donde' i 'Cuando', a także odmianę czasowników 'tener' -mieć i ' 'hacer' - robić. Wykonaliśmy ćwiczenie z rozkładem dnia, poznając przy tym nowe słownictwo o spędzaniu wolnego czasu i zajęciach pozalekcyjnych. W międzyczasie poznaliśmy słowa hiszpańskiego 'Sto lat' i była to świetna sposobność, aby odśpiewać po hiszpańsku życzenia dla Adriana, który obchodził niedawno urodziny. Zajęcia zakończyliśmy słownictwem walentynkowym w ujęciu Hiszpanów. Wykonaliśmy 3 interaktywności sprawdzające naszą umiejętność słuchania i uzupełniania zdań. Spotkanie zakończyliśmy dwiema scenkami "Que hora es", których obejrzenie poprawiło nam samopoczucie, że może z naszym hiszpańskim nie jest aż tak źle.
»
Druga część kursu z języka hiszpańskiego
Tym razem sobotnie zajęcia z języka hiszpańskiego przebiegły pod znakiem nowego słownictwa i gramatyki. Zaczęliśmy od zadania domowego, które dało nam możliwość poznania słownictwa odnośnie stopni pokrewieństwa, wieku osób, zawodów i cech wyglądu zewnętrznego. Następnie przyszedł czas na jedzenie, pory posiłków, zwroty i dialog w restauracji. Ponadto pytania i odpowiedzi o ulubione jedzenie i picie, oraz wypowiedzi czego nie lubimy jeść i pić. Zadania gramatyczne to odmiana czasowników przez osoby i liczby ale także zaimek zwrotny i czasownik "być". Wszystko to w zdaniach, które jeszcze pozwoliły poznać nowe słownictwo, np. opisujące sytuacje życia codziennego. Na koniec aktywność muzyczna i słuchowa, pozwalająca wyłapać pojedyncze słowa.
»
January in eTwinning Project Green energy saves the world
In December we received an invitation to participate in eTwinning project, which called Green Energy saves the world. On 29 December our teacher, Agnieszka Raducka took part in online meeting on Zoom with others teachers from Turkey, Jordan, Greece, Romania, Azerbaijan, Albania. All teachers discussed about project organisation, tasks for pupils and teachers: Project preparation studies and Our activities in January. Maciej, Hubert, Mateusz W., Mateusz S, Gracjan, Fabian, Ada and Marcel are involved in this project.
»
Rozmowy wstępne z Panią Koordynatorką z Euromindu
W czwartek 11.01.24 r. odbyły się indywidaulne rozmowy z Panią Magdaleną, która w tym roku będzie opiekowała się naszą grupą uczestników tegorocznego wyjazdu Erasmus+ VET. Pytania były związane z kierunkiem kształcenia i możliwością realizacji praktyk a także dały okazję do poznania się, zadawania pytań i opowiedzeniu o swoich zainteresowaniach w języku angielskim.
»
Ostatnie zajęcia ze wsparcia psychologicznego
Robiliśmy dzisiaj ćwiczenia relaksacyjne, sprawdzaliśmy nasz emocjonalny, fizyczny i psychiczny poziom stresu.
»
Wszystkie ręce na pokład
Ostatnie zajęcia z kultury Hiszpanii to intensywne kończenie tworzenia Lapbooka. Kreatywna teczka to mini przewodnik i podsumowanie wiadomości prezentowanych na naszych zajęciach. Co więcej, powiedzieliśmy sobie także o aplikacjach ułatwiających podróżowanie. Uczniowie z niechęcią żegnają się z zajęciami przygotowującymi, bo Hiszpania zapłonęła w ich sercach.
Bardzo dziękujemy Pani Agnieszce Środzie za przygotowanie zajęć przygotowawczych z zakresu kultury i historii Hiszpanii.
»
Jedni szykują się do Świąt a inni do wyjazdu na Erasmusa do Hiszpanii
Zanim uczestnicy Erasmusa+ VET 2024 spakują walizki, najpierw muszą przygotować teczkę. Labbook - kreatywna teczka z niezbędnymi informacjami i odpowiedziami na nurtujące pytania, np.: Co porabiać w czasie wolnym? Czym poruszać się po Maladze? Jakiej pogody się spodziewać? Jaką pamiątkę przywieźć z podróży?
»
Wsparcie pedagogiczne
Dzisiejsze zajęcia dotyczyły czasu wolnego, jegoposiadania i braku, organizowania zadań, form spędzania i zarządzania czasem. A przede wszystkim jak planować czasem, aby wystarczało na pracę i na czas wolny.
»

Rozpoczęliśmy kurs języka hiszpańskiego
W sobotnie przedpołudnie rozpoczęła się nasza przygoda z nauką języka hiszpańskiego. Kurs prowadzi dla nas Pani Agnieszka Jakóbiak, która zna też kulturę hiszpańskojęzycznych krajów i dwukrotnie była uczestniczką Erasmusa. Potrafimy się już przywitać, przedstawić i pożegnać. Poznaliśmy podstawowe słownictwo z zakresu rodzeństwa, rodziców, zawodów, zamieszkania, kolorów, liczb. Zredagowaliśmy opisy o nas i naszej rodzinie. I tu pierwszy sukces: pierwsze zajęcia a niektórzy już ułożyli po 9-10 zdań. Przećwiczyliśmy struktury: Me gusta... Me gustan... A mi tambien... A mi tampoco ... oraz zdania z tengo i tiene. Najważniejszą częścią były ćwiczenia z wymowy liter i sylab oraz poznawaliśmy przy okazji nowe słówka. Czytaliśmy na głos i byliśmy poprawiani. Niektórzy bardzo ładnie kładli akcent. Ostatnia godzina to zwyczaje Bożego Narodzenia w Hiszpanii i podstawowe słownictwo z nim związane. Czekamy na następne zajęcia i najważniejsze, że mimo soboty czas minął efektywnie i szybko.
»
Zajęcia przygotowawcze - Wdychasz czy oddychasz?
Pani Agata i Pan Rafał ze Stowarzyszenia Walki z Rakiem Płuc Oddział Szczecin przeprowadzili dla naszej młodzieży warsztaty profilaktyczne dotyczące szkodliwości nikotyny i e-papierosów. Nasi uczestnicy mobilności wzięli udział w szkoleniu profilaktycznym.
»