Erasmus+ Nauczyciele
RSS
Lekcja otwarta z matematyki z zastosowaniem metody CLIL i TIK
Pani Katarzyna Flisiak przeprowadziła lekcję otwartą nt. Własności funkcji liniowej, z zastosowaniem metod CLIL i TIK.
»
"Clean environment - a healthier life" - drugi projekt eTwinning
Dr inż. Sławomir Westerlich w imieniu Zespołu Szkół nr 2 rozpoczął na portalu eTwinning nowy projekt "Clean environment - a healthier life". Jest to międzynarodowy projekt, który został złożony do Agencji Narodowej w celu jego dofinansowania w ramach programu Erasmus+, akcja K229. Szkoły partnerskie biorące udział w projekcie znajdują się na terenie Portugalii, Rumunii, Turcji i Włoch.
Projekt ma na celu podniesienie świadomości ekologicznej wśród uczniów, zachęcić uczniów do kontynuowania nauki w dziedzinach technicznych i wzmocnić proeuropejski wizerunek naszej szkoły.
Beneficjentem projektu mają być uczniowie naszej szkoły uczący się w zawodach: technik technologii chemicznej i technik ochrony środowiska.
»
Sprawozdanie z mobilności w Londynie
Pan dr inż. Sławomir Westerlich zaprasza do zapoznania się ze sprwozdaniem w języku angielskim.
»
Przedmioty elektryczno-energetyczne - projekt eTwinning
Dr inż. Agnieszka Raducka w dniu 27 marca 2020r. we współpracy z Zespołem Szkół Drzewnych i Ochrony Środowiska z Radomska założyła projekt "Przedmioty elektryczno-energetyczne". Głównym celem projektu jest przygotowanie materiałów do zdalnej pracy z przedmiotów zawodowych dla uczniów od I do V klasy technikum. Każdy uczestnik projektu przygotuje przynajmniej jedną lekcję online, która zostanie opublikowana na ogólnodostępnej stronie internetowej na dysku Google z wykorzystaniem narzędzi TIK. Twinspace projektu posłuży do kontaktu i zamieszczania materiałów dla nauczycieli biorących udział w projekcie.
Jest to pierwszy projekt założycielski Pani Agnieszki Raduckiej. Dotychczas brała ona udział w trzech projektach "A space adventure"(2019),"Great gift factory"(2018) i "Green schools" (2018).
»TIK by Agnieszka Raducka
Udział w projekcie Erasmus+ oraz rejestracja w programie eTwinning to wielkie możliwości do przetestowania technologii informacyjno-komputerowych TIK. Swój warsztat pracy wzbogaciłam o znajmomość Kahoota, Kahoota Jumble, Tricidera, Quizletu, Quizizz, Educaplay, Wizer me, Kody QR, Chart go, Canvy, EdPuzzle, FlipQuiz, Adobe Spark, WittyComics, Scratch i inne.
Poznałam możliwość wykonywania prezentacji w aplikacjach Genial.ly, SmileBox, Emaze, Powtoon oraz Picturetrial.
Do tworzenia kart pracy wykorzystuję Wizer.me, a do ćwiczeń znajomości terminów, ilustracji i oznaczeń graficznych spodobał mi się szczególnie Tinycards oraz Quizlet.
Do pobudzenia aktywności uczniów najczęściej wykorzystuję ćwiczenia wykonane za pomocą rewelacyjnej aplikacji LearningApps oraz Super Teacher Tools i Kahoot.
W prowadzeniu strony internetowej oprócz tradycyjnych programów korzystam z aplikacji Genial.ly, Adobe Spark i GIMPa.
Poniżej przytoczę kilka moich autorskich aplikacji.
Projekt "Nowoczesny nauczyciel - świadomy Europejczyk".
»
Lekcja otwarta z komiksem w IV klasie technikum
Wir lernen Emil kennen - to temat następnej lekcji otwartej opartej na komiksie. Uczeń pracując z komiksem selekcjonuje z tekstu najwazniejsze informacje i opisuje bohaterów, następnie układa własny komiks do konkretnej sytuacji.
»
Lekcja otwarta z chemii
12 marca 2019 nauczyciel chemii Sławomir Westerlich poprowadził lekcję otwartą. Tematem lekcji były związki chromu i ich reaktywność. Uczniowie w początkowej fazie lekcji zapoznali się z teorią, aby następnie przystąpić do wykonywania doświadczeń chemicznych. Uczniowie mogli własnoręcznie otrzymać między innymi wodorotlenek chromu(III), sprawdzić jego właściwości amfoteryczne, jak i sprawdzić właściwości utleniające jonów dichromianowych(VI). Nauka przez doświadczenia jest chyba najbardziej wydajna!
»
Sprawozdanie z mobilności Pani Niedostatkiewicz
Zapraszamy do zapoznania się z prezentacją w języku hiszpańskim i angielskim.
»
U lekarza. Beim Arzt.
Uczniowie klas trzecich wzięli udział w lekcji z wykorzystaniem elementów dramy dotyczącej tematu „U lekarza”. Metody aktywne bardzo pobudzają uczniów do pracy. Była to niezwykła okazja odkrycia talentów aktorskich młodych ludzi. W ramach zadania domowego uczniowie nakręcili samodzielnie krótkie filmy dotyczące tematu lekcji.
»