Akredytacja Erasmusa VET 2021-2027
RSSCertyfikaty z zajęć przygotowawczych
Uczestnicy mobilności Erasmus+ VET zakończyło zajęcia przygotowawcze z zakresu kultury i historii Hiszpanii, wsparcia psychologiczno-pedagogicznego, mentalnego i kursu języka hiszpańskiego. W środę rozdane zostały certyfikaty potwierdzające udział w nich.
»Ostatnie zajęcia ze stacjonarnego kursu hiszpańskiego
Zaczęliśmy od filmów związanych z Malagą, oczywiście po hiszpańsku. Następnie przeszliśmy do ćwiczeń z zakresu poruszania się po mieście, w tym układaliśmy zdania z rozsypanki i przyporządkowaliśmy ilustracje do opisów ustnych. Poznaliśmy konstrukcje zdań z czasownikiem 'jestem', w tym do wyrażania naszego samopoczucia. Poznaliśmy części ciała. Ważną częścią były wyrażenia i zwroty związane z lotniskiem, odprawą, samolotem.
Były też podziękowania dla Pani Agnieszki Jakóbiak i tort na osłodę sobotnich starań.
»Spotkanie z rodzicami i uczestnikami mobilności
We wtorek (13.02.24) odbyło się spotkanie z rodzicami i uczniami wyjeżdżającymi już wkrótce do Hiszpanii. Omówiliśmy podróż uczestników, przekazano informacje na temat lotów i zasad odprawy samolotowej. Ponadto uczniowie i rodzice zapoznali się z regulaminem mobilności, który podpisali. Poinformowano rodziców o polisie ubezpieczeniowej. Przygotowano listę kontrolną (check listę) do wyjazdu, która ma ułatwić spakowanie się i przygotowanie do podróży. Odpowiedzieliśmy także na pytania. W spotkaniu wzięły udział Panie Anna Jerlecka, Marzena Danowska, Monika Wawrzyniak - opiekunowie grupy oraz Pani Judyta Piwko - kierownik kształcenia praktycznego i Pani Agnieszka Raducka - koordynator szkolny projektu Erasmus+ VET.
»Przygotowania na ostatniej prostej
We wtorek mieliśmy spotkanie online z koordynatorką hiszpańską Euromind Panią Magdaleną Czajko. W spotkaniu wzięły udział Panie Anna Jerlecka, Marzena Danowska, Monika Wawrzyniak - opiekunowie grupy oraz Pani Judyta Piwko - kierownik kształcenia praktycznego i Pani Agnieszka Raducka - koordynator szkolny projektu Erasmus+ VET. Rozmawialiśmy o miejscu zakwaterowania i wyżywieniu, transferze z lotniska, miejscach praktyki zawodowej i przygotowaniach do wyjazdu.
»Nuestro tercer sabado con espanol
Trzecie sobotnie spotkanie rozpoczęliśmy od sprawdzenia zadań domowych związanych z jedzeniem i odmianą czasowników, których bezokoliczniki kończą się na 'ar' i 'er'. Pani Agnieszka Jakóbiak zaktywizowała młodzież i nauczycielki prowadząc rywalizację w quzie Kahoot. Feedback posłużył nam do ułożenia dialogu i odmiany czasowników z końcówką 'ir'. Porazmawialiśmy też o akcencie. Następnie zajęliśmy się liczbami, miesiącami, dniami oraz godzinami. Przećwiczyliśmy daty urodzeń oraz określanie czasu z tarczy zegara. Kolejne zadanie polegało na ułożeniu dialogu pomiędzy dwoma nowo poznanymi osobami. Następnie uzupełnialiśmy ćwiczenia gramatyczne, wykorzystując w pytaniach 'Donde' i 'Cuando', a także odmianę czasowników 'tener' -mieć i ' 'hacer' - robić. Wykonaliśmy ćwiczenie z rozkładem dnia, poznając przy tym nowe słownictwo o spędzaniu wolnego czasu i zajęciach pozalekcyjnych. W międzyczasie poznaliśmy słowa hiszpańskiego 'Sto lat' i była to świetna sposobność, aby odśpiewać po hiszpańsku życzenia dla Adriana, który obchodził niedawno urodziny. Zajęcia zakończyliśmy słownictwem walentynkowym w ujęciu Hiszpanów. Wykonaliśmy 3 interaktywności sprawdzające naszą umiejętność słuchania i uzupełniania zdań. Spotkanie zakończyliśmy dwiema scenkami "Que hora es", których obejrzenie poprawiło nam samopoczucie, że może z naszym hiszpańskim nie jest aż tak źle.
»Druga część kursu z języka hiszpańskiego
Tym razem sobotnie zajęcia z języka hiszpańskiego przebiegły pod znakiem nowego słownictwa i gramatyki. Zaczęliśmy od zadania domowego, które dało nam możliwość poznania słownictwa odnośnie stopni pokrewieństwa, wieku osób, zawodów i cech wyglądu zewnętrznego. Następnie przyszedł czas na jedzenie, pory posiłków, zwroty i dialog w restauracji. Ponadto pytania i odpowiedzi o ulubione jedzenie i picie, oraz wypowiedzi czego nie lubimy jeść i pić. Zadania gramatyczne to odmiana czasowników przez osoby i liczby ale także zaimek zwrotny i czasownik "być". Wszystko to w zdaniach, które jeszcze pozwoliły poznać nowe słownictwo, np. opisujące sytuacje życia codziennego. Na koniec aktywność muzyczna i słuchowa, pozwalająca wyłapać pojedyncze słowa.
»January in eTwinning Project Green energy saves the world
In December we received an invitation to participate in eTwinning project, which called Green Energy saves the world. On 29 December our teacher, Agnieszka Raducka took part in online meeting on Zoom with others teachers from Turkey, Jordan, Greece, Romania, Azerbaijan, Albania. All teachers discussed about project organisation, tasks for pupils and teachers: Project preparation studies and Our activities in January. Maciej, Hubert, Mateusz W., Mateusz S, Gracjan, Fabian, Ada and Marcel are involved in this project.
»Rozmowy wstępne z Panią Koordynatorką z Euromindu
W czwartek 11.01.24 r. odbyły się indywidaulne rozmowy z Panią Magdaleną, która w tym roku będzie opiekowała się naszą grupą uczestników tegorocznego wyjazdu Erasmus+ VET. Pytania były związane z kierunkiem kształcenia i możliwością realizacji praktyk a także dały okazję do poznania się, zadawania pytań i opowiedzeniu o swoich zainteresowaniach w języku angielskim.
»Ostatnie zajęcia ze wsparcia psychologicznego
Robiliśmy dzisiaj ćwiczenia relaksacyjne, sprawdzaliśmy nasz emocjonalny, fizyczny i psychiczny poziom stresu.
»Wszystkie ręce na pokład
Ostatnie zajęcia z kultury Hiszpanii to intensywne kończenie tworzenia Lapbooka. Kreatywna teczka to mini przewodnik i podsumowanie wiadomości prezentowanych na naszych zajęciach. Co więcej, powiedzieliśmy sobie także o aplikacjach ułatwiających podróżowanie. Uczniowie z niechęcią żegnają się z zajęciami przygotowującymi, bo Hiszpania zapłonęła w ich sercach.
Bardzo dziękujemy Pani Agnieszce Środzie za przygotowanie zajęć przygotowawczych z zakresu kultury i historii Hiszpanii.
»