Aktualności
RSSPodsumowanie pierwszego tygodnia mobilności
Za nami pierwszy tydzień pobytu w Hiszpanii. W weekend zaplanowaliśmy sporo różnych zajęć. W piątek na zakończenie dnia wspólny maraton filmowy w naszej stołówce. Sobota to dzień gospodarczy: zmiana pościeli, pranie, prasowanie, sprzątanie. Popołudniowa wizyta w Museo de Artes y Constumbres Populares, czyli w Muzeum Sztuki i Zwyczajów Lokalnych, w poszukiwaniu informacji o dziedzictwie kulturowym Andaluzji.
W niedzielę jedziemy na wycieczkę do Kadyksu.
»Dzień piąty w Sewilli
Praktyki w Sewilli ruszyły pełną parą. Uczniowie z poszczególnych zawodów przydzieleni są do różnych firm. Są wśród nich hotele, laboratorium, ośrodek szkolący w zakresie Odnawialnych Źródeł Energii i wykonawca instalacji fotowoltaicznych. Pracodawcy przywitali swoich praktykantów bardzo serdecznie i otoczyli ich dobrą opieką. Zadania, które przygotowali, są bardzo interesujące; na przykład oznaczanie swojego DNA, badania bakteriologiczne żywności, obsługa gości w czterogwiazdkowym hotelu, budowa lampy solarnej, obróbka elementów do montażu paneli fotowoltaicznych. Nikt się nie nudzi!
»Czwarty dzień w Sewilli
Podczas pobytu w Hiszpanii uczniowie kontynuują naukę języka hiszpańskiego, rozpoczętą przed wyjazdem na praktyki. Simona Raffaela, która prowadzi lekcje, jest nauczycielką z Włoch, a zajęcia odbywają się…po angielsku! To znakomita okazja do nabycia nowych umiejętności językowych i jednocześnie utrwalenia języka angielskiego. Simona prowadzi lekcje bardzo interesująco, a dodatkową atrakcją są językowe gry terenowe: we wtorek dwie grupy wykonywały swoje zadania na Placu Hiszpańskim, zaś w środę – poszukiwały kolorów na obrazach w Muzeum Sztuk Pięknych (Museo de Bellas Artes de Sevilla).
»Dzień trzeci w Sewilli
Po wtorkowych zajęciach na praktykach wyruszyliśmy na spacer po Sewilli. Naszą przewodniczką była pani Anna Kalinowska – koordynatorka projektu. Zobaczyliśmy wspaniałe zabytki stolicy Andaluzji:
- Wieżę Giralda, będącą pozostałością po meczecie z czasów panowania w Sewilli arabskiej dynastii Almohadów, kiedy to pełniła funkcję minaretu;
- La Catedral de Sevilla – największą na świecie budowlą gotycką, a zarazem trzecią pod względem wielkości katedrą (po rzymskiej Bazylice Św. Piotra i londyńskiej Katedrze św. Pawła);
- Real Alcázar - pochodzący z XI wieku zespół pałacowy nazywany alkazarem, którego dodatkową atrakcją są wspaniałe ogrody. Budowla jako całość ustępuje jedynie Alhambrze w Granadzie;
- Metropol Parasol (nazywany „grzybami”) - konstrukcję o przedziwnej architekturze, której otwarcie miało miejsce w marcu 2011 roku.
Następnie przeszliśmy się wąskimi, uroczymi uliczkami Barrio de Santa Cruz - dawnej dzielnicy żydowskiej, gdzie w XIII wieku znajdowało się drugie co do wielkości skupisko społeczności żydowskiej na terenach dzisiejszej Hiszpanii.
A cóż można zrobić na koniec wędrówki w temperaturze 42 ⁰C? Oczywiście zjeść pyszne lody w jednej z najlepszych cukierni w Sewilli!
»Drugi dzień w Sewilli
Niedziela, nasz drugi dzień w Sewilli. Spacer na Plac Hiszpański i do Parku Marii Luizy. Byliśmy tak zachwyceni pięknem tych miejsc, że wybraliśmy się tam ponownie, tym razem wieczorem.
Było to też nasze pierwsze spotkanie z flamenco. To niezwykłe zjawisko kulturowe, związane z folklorem andaluzyjskich Romów, obejmujące muzykę, śpiew, taniec, strój i zachowania. Jego tradycja pochodzi z Andaluzji i tam do dziś można oglądać jego wykonanie. W 2010 roku flamenco zostało wpisane na listę niematerialnego dziedzictwa UNESCO.
»Mobilność wystartowała!
6 maja, kilkanaście minut po północy, grupa 19 uczniów z 2 opiekunami rozpoczęła podróż do Hiszpanii. Pierwszy etap to transfer na lotnisko Chopina w Warszawie, który odbył się busem. Następny to lot z Warszawy do Sewilli, który odbył się liniami WizzAir. Wieczorem uczestnicy mobilności zakwaterowali się w pokojach, zjedli kolację i odbyli odprawę z Panią Kasią - przedstawicielką grupy Euromind. A przed snem jeszcze zdążyli pospacerować po okolicy ulicy Hytasa.
»Dwóch laureatów Edu-Elektry
Dmytro Burenko - laureat I miejsca w dziedzinie chłodnictwo i klimatyzacja, Ernest Bany - laureat III miejsca w dziedzinie odnawialne źródła energii. Jesteśmy dumni i gratulujemy. Wkrótce rozdanie nagród, ale najważniejsza, czyli zwolnienie z egzaminu zawodowego z części pisemnej - już jest pewna.
»Eco-Friendly Innovative Classes - Part 2
W kwietniu kontynuowaliśmy zadania w ramach projektu międzynarodowego eTwinning. Dla niewtajemniczonych, przypominamy, że informacje z pierwszego etapu zawarliśmy TUTAJ
Teraz zapraszamy do kolejnej odsłony.
»Wojewódzki Konkurs Mistrz OZE
26 kwietnia 2023 r. odbyła się ósma już edycja konkursu wiedzy o energetyce odnawialnej. Oczywiście "rządzili" ósmoklasiści. Wygrała Anna Krasodomska z SP 28 (Szczecin). Drugie miejsce zajęła Hanna Cybulska z SP 7 (Kołobrzeg), natomiast trzecie miejsce Piotr Gałwa SP 1 (Choszczno). Wszystkim uczestnikom, którzy przygotowali plakat, rozwiązali test 30 pytań i rozwiązali 10 zadań obliczeniowych - dziękujemy za zaangażowanie. Dzień był bardzo przyjemny, ponieważ żaden z 17 uczestników nie wyszedł bez nagrody. A to dzięki naszym partnerom konkursowym, którzy zasponsorowali wiele nagród. Każdy uczestnik otrzymał koszulkę od firmy Tweetop, a laureaci trzech pierwszych miejsc dodatkową nagrodę od firmy Qborg.
Dziękujemy serdecznie za wieloletnią współpracę: Zachodniopomorskiemu Kuratorowi Oświaty, Marszałkowi Województwa Zachodniopomorskiego - Olgierdowi Geblewiczowi, Wojewódzkiemu Funduszowi Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie, Wydziałowi Kształtowania Środowiska i Rolnictwa ZUT w Szczecinie, firmom Kospel i Viessmann.
Konkurs przygotowały: Elżbieta Lesińska i Agnieszka Raducka - nauczycielki zawodu technik urządzeń i systemów energetyki odnawialnej
»Konkurs Ekologiczny
IX edycja Konkursu Ekologicznego za nami. Nagrody najlepszym uczniom rozdane. Dziękujemy nauczycielom za przygotowanie merytoryczne a sponsorom za hojne podarunki.
»