Aktualności
RSSSzkolenie " Kuchnia polska" z certyfikatem zawodowym
Przystawka : śledź w śmietanie, danie główne: Rosół, schabowy z ziemniakami i zasmażaną kapustą, deser babka drożdżowa z rodzynkami i kompot z owoców leśnych to wszystko pierwszego dnia.
Drugiego dnia gotowaliśmy na przystawkę: galareta drobiowa, obiad: żurek, zraz zawijany, kluski śląskie z sosem pieczarkowym i modra kapusta a na deser sernik krakowski.
Szkolenie w ramach projektu unijnego w Cechu Rzemiosł w Szczecinie.
»Zajęcia przygotowawcze - kulturowe
Na zajęciach z Panią Katarzyną Galińską, grupa uczniów, która wyjeżdża w maju na praktyki zawodowe do Hiszpanii rozmawiała o tym jak pożytecznie można spędzić wolny czas w obcym kraju. Pani przybliżyła nam wiedzę o ciekawych miejscach do zwiedzenia w różnych dzielnicach Sewilli. Omówiliśmy środki transportu i zainstalowaliśmy aplikacje, które ułatwią nam przemieszczanie się po mieście w trakcie realizacji praktyk zawodowych. Przy okazji usłyszeliśmy wiele anegdot i poznaliśmy niektóre zwyczaje mieszkańców rejonu Andaluzji.
»Kurs języka hiszpańskiego na półmetku
Komunikacja i poruszanie się po mieście - słownictwo i dialogi. To już kolejne zajęcia kursu języka hiszpańskiego.
»Tolerancja, otwartość na kulturę, współdziałanie w grupie
Za nami kolejne kilkugodzinne warsztaty, na których uczniowie zrekrutowani do projektu Eramsus+ VET zostali wyposażeni w wiedzę odnośnie tolerancji, równości, kultury osobistej za granicą oraz jak współdziałać w grupie. Aktywne zajęcia przeprowadziła Pani Pedagog - Weronika Markowska.
»Dzień Autorów Europejskich
Komisja Europejska ogłosiła nową europejską inicjatywę – Dzień Autorów Europejskich, który odbędzie się 27.03.2023 r. To ogólnoeuropejskie święto ma na celu połączenie sektorów „książki” i edukacji, dążąc do promowania czytelnictwa i odkrywania różnorodności językowej i kulturowej wśród Europejczyków.
Tegoroczne praktyki naszych uczniów w Hiszpanii to świetny pretekst do zorganizowania obchodów tego dnia w naszej szkole. Celem Dnia Autorów Europejskich w ZS Nr 2 jest:
- promocja czytelnictwa wśród młodzieży,
- poznanie jednego z najbardziej znanych i lubianych pisarzy hiszpańskich – Carlosa Ruiz Zafona oraz jego twórczości,
- poszerzenie własnych horyzontów, w szczególności wiedzy o. kulturze hiszpańskiej.
Tego dnia odbędzie się:
1. Wspólne czytanie fragmentów powieści Carlosa Ruiz Zafona.
2. Konkurs polsko-angielski dotyczący twórczości oraz osoby Carlosa Ruiz Zafona. - zał. 1
3. Sprzedaż tradycyjnego deseru hiszpańskiego: churros.
4. Konkurs graficzny na okładkę książki Zafona (w nawiązaniu do czytanego fragmentu). –zał. 2
Odpowiedzialni: Anna Czerwik, Katarzyna Galińska, Agnieszka Raducka
»Kangur 2023
Dziś (16.03.23 r.), uczniowie naszej szkoły po raz kolejny sprawdzali swoje umiejętności matematyczne w ramach Międzynarodowego Konkursu Matematycznego "Kangur". Uczestnicy startowali w dwóch kategoriach: "Junior" i "Student". Trzymamy kciuki i czekamy na wyniki :)
»Tytuł Zawodowca Roku 2022 dla naszej nauczycielki
Pani dr inż. Agnieszka Raducka została nagrodzona w konkursie Zawodowiec Roku 2022, w branży elektroenergetycznej w dziedzinie: energetyka odnawialna. W tej kategorii ostatecznie zostały nominowane trzy osoby: Pani Justyna Dybicz z Inowrocławia (II miejsce) i Pani Izabella Góralczyk-Batko z Krakowa (III miejsce). Łącznie tytuł Zawodowca Roku otrzymało 46 osób (różne dziedziny).
W konkursie było 537 zgłoszeń, które zawierały uzasadnienia w pięciu kategoriach oceny (czytaj poniżej). Ostateczna punktacja decydowała o zajętym miejscu.
Gala wręczenia nagród miała niemal "oscarową" oprawę, błyskotliwy prowadzący, piękna sala hotelu Bellotto w Warszawie, oprawa muzyczna z wykonami na skrzypcach Tomasza Dolskiego, tort z fajerwerkami i bankiet.
Organizatorami wydarzenia były: Ministerstwo Edukacji i Nauki, Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji a sponsorem nagród KGHM Polska Miedź.
Rozmowy online z hiszpańską koordynatorką
W czwartek i piątek odbyły się rozmowy z Panią Anną Kalinowską (Euromind, Hiszpania), których celem było zapoznanie się uczestników projektu z hiszpańską koordynatorką. Tematyka rozmów dotyczyła też doświadczenia zawodowego uczestników, zrealizowanych szkoleń zawodowych, uzasadnienia, dlaczego wybrali Hiszpanię na miejsce praktyk zawodowych, weryfikacji znajomości języka angielskiego, schorzeń i chorób, predyspozycji żywieniowych. Na końcu rozmowy uczniowie mogli zadawać pytania, oczywiście większość z nich dotyczyła istotnej kwestii, czy będą mieli możliwość pracy w parach.
»