Archiwum gimnazjum

Archiwum gimnazjum 16 lutego 2015 wyświetleń: 1733

KLIMAT TEGO CZASU I MIEJSC FERIE ZIMOWE W ZAKOPANEM

Ferie zimowe, to czas regeneracji i odpoczynku od rytmu szkolnego oraz nabierania sił przed kolejnymi obowiązkami dla tysięcy dzieci i młodzieży. Rodzice szukając pomysłów, by czas ten zorganizować swoim pociechom możliwie kreatywnie i bezpiecznie, podjęli propozycję parafii pw. Wniebowzięcia NMP w Szczecinie Dąbiu. Zmysł organizacyjny ks. Łukasza Wdowczyka jest im już doskonale znany, więc obdarzyli go zaufaniem i tym razem. Ministranci z parafii, uczniowie Szkoły Podstawowej Nr 23, Gimnazjum Nr 24 i ponadgimnazjalnej od 25 stycznia do 01 lutego br. przebywali na zimowisku w stolicy polskich Tatr. Plan zimowiska w Zakopanem na rok wcześniej został przygotowany w oparciu o konsultacje z ratownikiem TOPR. Kadrę wychowawców stanowiły ponadto nauczycielki Zespołu Szkół Nr 2 im. Władysława Orkana w Szczecinie: p. Monika Pieniak, p. Marzena Danowska.

Środki na wyjazd część uczestników pozyskała rozprowadzając w przedsionku kościoła wieńce adwentowe. Zostały one wykonane własnoręcznie z pomocą rodziców ministrantów i pod fachowym okiem florystki p. Joanny Kosińskiej. Materiały na nie zostały ofiarowane przez właściciela plantacji zieleni p. Marka Odziobę z Jarosławek. Ponadto ministranci na ten cel przeznaczyli połowę ofiar zebranych podczas kolędy. Ich cel został także zasilony przez Proboszcza ich parafii Ks. Kazimierza Piaseckiego.

Wieczorem, 25 stycznia, autokar wypełniony młodymi z parafii pw. Wniebowzięcia NMP w Szczecinie, osobami z parafii pw. Św. Kazimierza z Polic pod opieką ks. Marka Kawy oraz młodzieżą lubiącą zjazdy na nartach z parafii pw. Św. Rafała Kalinowskiego z Nowogardu pod opieką ks. Marcina Gudełajskiego, ruszył przez Białkę Tatrzańską do Zakopanego. Grupa ks. Marcina odłączyła się w Białce Tatrzańskiej, by szusować na tutejszych stokach narciarskich. Grupa ks. Marka pojechała na swoją kwaterę, aby tam realizować niezależne plany. Dopiero w sobotę 31 stycznia znowu udaliśmy się razem przez Kraków do Szczecina.
    W ciągu pięciu dni staraliśmy się zasmakować klimatu i bogactwa Tatr. Kształtować postawy otwartości na koleżanki i kolegów, patriotyzmu i ufności Bogu. Zapoznawać z turystyką pieszą i zasadami bezpieczeństwa wędrowania po górach w warunkach zimowych.
    Kolejką linową wjechaliśmy na Gubałówkę. Wędrowaliśmy Szlakiem Papieskim, by wyciągiem krzesełkowym zjechać z Butorowego Wierchu. Dotarliśmy do Sanktuarium Fatimskiego na Krzeptówkach. Na Cmentarzu na Pęksowym Brzysku modliliśmy się między innymi nad grobem Kornela Makuszyńskiego i Władysława Orkana. Spędziliśmy nieco czasu na Krupówkach. Ogromny podziw młodzieży wzbudziła Wielka i Mała Krokiew. Dzielnie wędrowaliśmy 9 km do Schroniska przy Morskim Oku, a 6 km Doliną Kościeliską na pyszną szarlotkę i gorącą czekoladę w Schronisku na Hali Ornak. W Białce Tatrzańskiej korzystaliśmy z basenów termalnych w aquaparku. Z Kuźnic dotarliśmy na Kalatówki i do Schroniska w Dolinie Kondratowej. Po szlakach Tatrzańskiego Parku Narodowego byliśmy prowadzeni przez przewodników, pracowników TOPRu: p. Wacława i p. Adriana.
    Podczas pobytu w Zakopanym u p. Marii Stachoń, która udostępniła nam swój dom, jako kwaterę, mogliśmy cieszyć się życzliwością, wspaniała współpracą, otwartością i troską. Nasze ciała i zmysły syciliśmy wspaniałymi posiłkami i bardzo dobrymi warunkami mieszkalnymi.
    Do Krakowa, miasta o wyjątkowym klimacie i znaczeniu dla naszej Ojczyzny, dotarliśmy w sobotę 31 stycznia wraz z ks. Markiem i ks. Marcinem z ich grupami. Tu w towarzystwie przewodnika p. Andrzeja szliśmy Drogą Królewską mijając min: Barbakan i Bramę Floriańską. Uwielbiliśmy Jezusa w Bazylice Mariackiej. Zwiedziliśmy Sukiennice, podeszliśmy pod okno papieskie. Na Wawelu podziwialiśmy Dzwon Zygmunta. Modliliśmy się przy Grobach Królewskich, w miejscu spoczynku Marszałka Piłsudskiego i Pary Prezydenckiej Mari i Lecha Kaczyńskich. Zwiedziliśmy Muzeum Katedralne. Zawitaliśmy do krypty św. Leonarda, gdzie ks. Karol Wojtyła sprawował swoje Msze prymicyjne.
    Nad ranem, 1 lutego, szczęśliwie i pełni wrażeń, choć zmęczeni, a jednak bardzo zadowoleni i ubogaceni, wróciliśmy do Szczecina. Tu, oglądając zdjęcia, wracając pamięcią, możemy przeżyciami, odczuciami i doświadczeniem dzielić się z bliskimi i znajomymi, by choć przez chwilę mogli czuć klimat tego czasu i miejsc, który w te ferie zimowe stał się naszym udziałem.

Marzena Danowska, Ks. Łukasz Wdowczyk

aktualizowano: 2015-02-16
Wszystkich rekordów:
poczta

projektowanie stron www szczecin, design, strony dla parafii

Zespół Szkół Nr 2 im. Władysława Orkana

ul. Portowa 21, 70-833 Szczecin, tel: 91-44-151-62, 91-44-151-65 fax: 91-44-151-60 2024 © Wszelkie Prawa Zastrzeżone